24 februari 2017

Over DVN

Even voorstellen: Algemene informatie over Duikvereniging Nijkerk

Onze vereniging bestaat sinds 1986. Alle leden zijn in meer- of mindere mate actief in de duiksport en het verenigingsleven. Lidmaatschap is mogelijk vanaf 16 jaar, hetgeen inhoudt dat we geen junior-opleidingen of lidmaatschap kunnen aanbieden. Het doel van onze vereniging is samen plezier beleven aan het goed en veilig duiken.

Wij stimuleren ieder lid om opgeleid te worden tot minimaal 2* niveau. Natuurlijk heeft niet elk lid daar behoeften aan en het is dan ook geenszins een eis voor het lidmaatschap, maar op het het niveau van een 2* duiker kunnen alle leden deelnemen aan de activiteiten die worden aangeboden en is het ook eenvoudiger en flexibeler om buddy-paren te vormen. We ervaren dat een duiker met een 2* brevet meer plezier beleeft aan het duiken omdat hij wat meer ervaring heeft opgedaan en met vertrouwen en rust in verschillende omstandigheden kan duiken.

Duikvereniging Nijkerk is aangesloten bij de Nederlandse Onderwatersport Bond en baseert de opleidingen die je kunt volgen en brevetering op de wereldwijd bekende CMAS/NOB normen. Dit houdt in dat je door instructeurs van de vereniging een degelijke theorie en praktijk opleiding krijgt, waarmee je overal ter wereld terecht kunt.

Kijk hier eens of het lidmaatschap en een duikopleiding via onze vereniging bij jou past.

Wellicht ben je al in het bezit van een duikbrevet behaald via een andere opleidingsinstantie als PADI, SSI of NAUI. Geen enkel probleem: onze vereniging is er voor alle duikers! Je kunt gemakkelijk instromen en verdere brevetten of specialties halen, zonder dat je je huidige brevet hoeft om te zetten. Met je NOB brevet kun je ook gewoon PADI specialties blijven volgen dus dat hoeft geen enkele belemmering te zijn om je bij een NOB-georienteerde duikvereniging aan te sluiten.

Elke week zijn wij op vrijdagavond van 21:00 tot 22:00 in ‘Bad Bloemendal’, het zwembad in Nijkerk. Hier wordt eerst van 21:00 tot 21:30 een zwemtraining gegeven, aangevuld met een regelmatige, in principe iedere laatste vrijdag van de maand, persluchttraining, nettentraining, droogpaktraining etcetera. Het belangrijkste van deze training is het aanleren van diverse zwemslagen alsmede het op peil houden van de conditie. Dat maakt een duikje toch een stuk eenvoudiger!

Als lid van de vereniging kun je deelnemen aan tal van activiteiten waaronder natuurlijk een aantal duikgerelateerde activiteiten, zoals een weekend Zeeland, bootduiken op de Oosterschelde, een duikreis en diverse georganiseerde duiken tijdens het zomerseizoen. Daarnaast worden een aantal andere activiteiten georganiseerd, zoals diverse lezingen, een barbeque, nieuwjaarsborrel, squash-toernooi, mountainbike ritten, een familie-avond in het zwembad enzovoorts.

We hebben een eigen compressor waar de leden gratis hun persluchtflessen kunnen vullen.
De leden ontvangen 4 keer per jaar het clubblad “Bubbels” en als lid van de NOB tevens 8 keer per jaar het fullcolour blad “Onderwater” van de NOB. Tevens is elk NOB-lid automatisch aangesloten bij de collectieve ongevallenverzekering van de NOB.